KOLEM OKRESU BLANSKO – KOB 2023 – Třetí etapa

KOB chce být motivem k radosti z pohybu, setkávání se a poznávání. Je dobrým tipem na výlet.

Akci byla původně vymyšlena původně pro běžce, jako alternativu setkávání těch, kteří nechtějí objíždět stále stejná místa závodů, upřednostňují běh v přírodě a rádi poznávají nová zajímavá místa. Organizátoři chtěli ukázat, že za zajímavými místy není nutné jezdit nikam daleko za hranice či dokonce za oceán. Přidali se chodci i cyklisté a společně se utvořila partu Kobáků.
KOB je tedy pro všechny, kteří rádi běhají, chodí, jezdí na kole, toulají se a hlavně mají chuť poznávat přírodní a jiné krásy okresu Blansko a blízkého okolí. Ať už sami, s kamarády, s dětmi, ve skupině, společně nebo každý kdy a jak chce.
Letos to bude již 8. ročník. Stále je co objevovat.

Tentokrát se organizátoři důkladněji zaměří na Lesnický Slavín. Jako vždy se budou snažit připomenout místa, která nejsou zatížena komerční turistikou a příběhy, které se k nim váží každého obohatí.

Co vás čeká:

KOB 2023, to jsou 4 etapy a Svatojánská noc

3. etapa: KŘTINSKÁ (16 km), neděle 24. září

Termín společného startu: Neděle 24. září 2023, 11:00 hod. (společný start není podmínkou)

Místo startu: Křtiny, parkoviště u kostela

Délka trasy: 16 km

Popis trasy od organizátorů:

Snad nejpestřejší koncentrace všech přírodních krás se nachází v lesích mezí Křtinami a Adamovem. Kromě historie je Josefovského údolí bohaté na jeskyňky, propasti, pomníčky, studánky a krásné výhledy.

Od kostela ve Křtinách po zelené značce se nám otevře náhorní planina v okolí Habrůvky. Dorazíme téměř až ke Klostermannově studánce a pokračujeme lesní cestou s názvem Padouch do Josefovského údolí. Míjíme památník R. Haši a nedaleký památný strom Modřín, ke kterému už jedna z etap vedla.
Pokračujeme po žluté, částečně po silnici v Josefovském údolí. Kousek za křižovatkou vlevo vyvěrá Jedovnický potok, kde se 11 km od Rudického propadání se voda opět objeví na povrchu. Pokračujeme kole Býčí skály, jeskyně Kostelík a žlutá odbočuje ze silnice do žlebu zvaný Vaječník. Hned na začátku stoupání je zřícenina hradu Hrádek u Babic. Dalším místem je malá jeskyňka Ve Vaječníku. Nedaleko u pomníku Deccreta odbočíme ze žluté vlevo a kolem pomníku Skatuly a jeskyně ve Člopech po kraji lesa přeběhneme silnici do Babic a napojíme se na zelenou.kolem Větrné propasti se u rozcestníku Pod Vysokou napojíme na modrou. Po ní doběhneme na křižovatku nedaleko Výpustku. Po silnici přiběhneme do cíle etapy.

Pravidla: Vlastně žádná nejsou, vše je na vás. Společná je cesta a cíl. Trasy jsou dány, zadáte do mapy.cz a můžete vyrazit jak chcete, s kým chcete a kdy chcete. Účast na společném startu není podmínkou. Uvítáme hlášení o zdolání tratě (stejně tak nemusí být podmínkou zdolání etapy na jeden zátah) na e-mail: kolemokresu@seznam.cz (uvádí se jméno a příjmení, ročník narození, bydliště nebo oddíl, den zdolání trasy). Těšíme se, že na stejnou adresu nebo na FB stránku budete posílat vaše připomínky a další náměty, fotky, filmy, zážitky.

Každého, kdo se přihlásí ke zdolání všech čtyř etap, čeká pamětní dárek. Plánováno je závěrečné setkání účastníků.